کد مطلب:182726 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:145

خشونت فراگیر
مرحله دوم خشونت حزب عثمانیه به خصوص در زمان مروانیان و امام سجاد علیه السلام آن مقدار فجیع و آزار دهنده است كه قلم از نگارش آن شرمسار است. آنان یاران و هواداران سترگ اهل بیت (علیهم السلام) را



[ صفحه 164]



با خشونت تمام به زنجیر كشیده و آنان را شكنجه و به شهادت می رساندند. آنان دست و پای هواداران اهل بیت (علیهم السلام) را قطع می كردند و بر چشم آنان میل گداخته می كشیدند. جنازه ها را عریان سال ها بر بالای دار نگه می داشتند. آنان هزاران نفر را در قلعه های بی سقف زندانی كرده بودند كه تنها آسمان و آفتاب خدا را مشاهده می كردند.

ولید بن عبدالملك به صالح بن عبدالله مری كارگزار خود در مدینه می نگارد، حسن بن حسن بن علی علیه السلام را كه در زندان بسر می برد، از زندان بیرون آورده در حضور مردم در مسجد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم پانصد تازیانه بر بدن وی بزند! [1] فرزند رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم در مسجد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم با چنین خشونتی در حضور سید الساجدین علیه السلام روبرو می شود! از این نمونه ها تاریخ فراوان در سینه دارد. بدین سان خشونت در این زمان فراگیر شده بود! كه جنایات همانند حجاج گواه صادق بر آن می باشد.


[1] بحار، ج 46، ص 114.